קמפיינים לקונדומים בראי הזמן

בשנת 1990, הרבה לפני שיוטיוב והרשתות החברתיות כבשו את חיינו בסערה, חברת קונדומים בריטית בשם Jiffi היממה את עולם הפרסום בסדרת סרטונים שנויה במחלוקת, בקמפיין שנקרא "הורים". בכל אחד מהסרטונים, בני 30 שניות בשחור לבן וללא קול, נראה זוג הורים אחר: "מר וגברת תאצ'ר, ההורים של מרגרט תאצ'ר", "מר וגברת צ'אושסקו, ההורים של ניקולאי צ'אושסקו", וגם "מר וגברת היטלר", אתם יודעים של מי הם ההורים. בסוף כל סרטון הופיע הכיתוב "לו הם רק היו משתמשים בקונדומים של ג'יפי".

איך כבר אפשר לפרסם קונדומים? להפחיד את הצופים בטון דרמטי מפני מחלות מין ו-HIV? לפרסם בטון דידקטי-חינוכי על מניעת היריונות לא רצויים בגיל ההתבגרות? להראות קיום יחסי מין בטלוויזיה המסורתית השמרנית? בג'יפי התגברו על המגבלות שבפרסום המוצר הזה עם מסר בועט, מושך ומפתיע. כשמדובר בהורים של היטלר וסטאלין זה עובר בקלות, אבל כשמדובר בהורים של ראשת הממשלה הבריטית לשעבר, זה כבר מעורר מחלוקת, כך שהיה מעניין לראות אילו חיים היה מקבל הקמפיין הזה יותר מחצי יובל אחר כך.

גם יצרנית הקונדומים הגדולה והמוכרת יותר דורקס, התמודדה בהצלחה גדולה עם פרסום המוצר בעזרת הרשתות החברתיות. לפני מספר שנים יצאה בקמפיין שנפסל לשידור בטלוויזיה, ובו נראים קונדומים צבעוניים שעוצבו בצורת כלבלבים, שעושים את מה שכלבלבים שאינם מסורסים עושים - קופצים על הכלבלבה הלא מעוקרת ומקיימים יחסי מין כאילו אין מחר, או אין צנזור.

היום, בעידן הרשתות החברתיות, ולא משנה אם זה פייסבוק או יוטיוב, לפסילת קמפיין לשידור בטלוויזיה יש פחות משמעות, כיוון שהפרסומת יכולה להתפרסם ברשת, כמעט בלי שום הגבלה. להיפך - פסילת פרסומת תגרור פעמים רבות פרסום כתבה חדשותית בנושא, את תגובת המפרסם וכן לינק לצפייה בפרסומת, תוך הכרזה בסגנון "בואו לצפות בפרסומת הלא מצונזרת. בדורקס הבינו את זה כבר לפני שנים, והפרסומת הפכה לוויראלית עוד לפני שהמושג ויראלי הפך לוויראלי. הגדילו שם לעשות והוסיפו "פספוסים" משעשעים שהגבירו את הוויראליות של הפרסומת.

Jiffy Condoms
(CondomStyle) Durex Get It On Advert With Outtakes