הפייסבוק ככלי עסקי

אתם יושבים מול הטלוויזיה וצופים בפרסומת שמצליחה להדהים אתכם ואתם מתים להראות אותה לחברים ולמשפחה. מה אתם יכולים לעשות? חוץ מלקוות שגם הם ראו את מקבץ הפרסומות - לא הרבה. הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אחד לשתף כל סוג של תוכן - טקסטים, תמונות וסרטוני וידאו, ובכך ליצור אינטראקציה עם משתמשים אחרים. פעולת השיתוף הופכת הקשר ליותר מדו-צדדי בין המפרסם לצרכן ולהיפך, אלא גם בין הצרכנים עצמם.
כשאומרים "מנהל רשתות חברתיות" מיד חושבים על פייסבוק. אמנם גם הרשתות החברתיות האחרות פופולריות וחזקות, אבל בישראל נראה שפייסבוק נהנית ממעמד מיוחד, כולם שם - אמא שלכם, הילד שלכם, לפעמים גם הסבתא, הדודה, החברים מהצבא ומכיתה ב'.
לצד משפחה וחברים, הרשת החברתית מאפשרת להיות בקשר עם סלבס, שחקנים, ספורטאים, זמרים אהובים, וכן - גם עם מותגים. מעקב אחרי עמוד מותג שמתוחזק היטב מאפשר קבלת עדכונים על מוצרים חדשים, טעמים שעוד לא היו ופעולות שמובילות לזכייה בפרסים ובכך מגבירות את הנאמנות וזמן השהייה באתר.
כמעט כל עסק פותח בשלב כזה או אחר עמוד פייסבוק, ותוך זמן קצר הופך לעמוד רפאים. אין מספיק עוקבים, העדכונים לא מגיעים בתכיפות רצויה ואינם מעניינים, נכתבים בשגיאות כתיב והגהה, וכך אין שום משמעות לעמוד, להיפך - זה משדר חוסר עניין וחוסר מקצועיות. ומי רוצה לרכוש מוצר אצל לא מקוצען?
כדי שפייסבוק יעזור להרים את העסק צריך לתכנן מראש אסטרטגיית תוכן טוב, כזה שיביא את הגולשים, ישאיר אותם, יביא חדשים ויחזיר את אלה שעזבו. עמוד פייסבוק טוב מאפשר לשמור על קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות ולהציג את הפן הקליל של המותג.קחו לדוגמה את עמוד הפייסבוק של הטלוויזיה החינוכית: מותג ישן ומאובק שקיבל חיים חדשים עם עשרות אלפי עוקבים, מאות לייקים לכל פוסט, שיתופים רבים, וכוחו של העמוד חזק לא פחות מהטלוויזיה.
מלווה מקצועי להקמת עמודי עסק ברשתות החברתיות יחסוך מכם את השאלה "איפה כדאי לקדם את העסק". הוא יעזור לזהות את הרגלי הגלישה של הלקוחות. ברגע שאתם תהיו באתר שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים - תרוויחו יותר כניסות ופוטנציאל גבוה יותר לעלייה במכירות בחשיפת המותג, בהתאם לאסטרטגיה שקבעתם.