PPC - מדריך קצר למשווק המתחיל

PPC היא שיטת תמחור פרסומות המתבססת על הקלקה (Pay Per Click) - המפרסם משלם רק אם מקליקים על המודעה, וזוהי אחת השיטות הנפוצות ביותר בשיווק באינטרנט. המפרסם יודע מראש מה העלות של כל הקלקלה וכך יודע כמה צפוי לעלות לו כל לקוח.

מדוע השיטה הזו מועדפת?

בואו נניח שבחרתם לשלם 1,000 שקלים ליום פרסום, או 5,000 שקלים לשבוע. את הסכום הזה תשלמו גם אם אף אחד לא הקליק על המודעה שלכם. למעשה זו השיטה בפרסום בעיתונים: אתם משלמים למערכת העיתון סכום מסוים גם אם אף אחד לא התקשר אליכם או נכנס לאתר שלכם. לפי מודל ה-PPC תשלמו רק על מי שהתעניין בפרסומת שלכם באופן אקטיבי.


בשיטה הזאת המפרסם בשליטה מלאה, שכן הוא זה שקובע את עלויות הפרסום. בניגוד לעיתונים ולטלוויזיה - באינטרנט הכל מדיד ובכל שנייה נתונה, וכך המפרסם יכול לקבל דוחות מפורטים של שיעור החשיפה, אחוז ההקלקות ואיך זה עומד ביחס לכמות הנרשמים באתר במקרה של טופס הרשמה מכל סוג שהוא.

היתרון הגדול

שיטת ה-PPC מפחיתה את הסיכון בהחטאת קהל המטרה של הגוף המפרסם. כך המפרסם נהנה מרשת ביטחון: הרבה גולשים הקליקו? מצוין, ההשקעה משתלמת. לא הרבה הקליקו? הקמפיין זקוק למקצה שיפורים, אבל לפחות לא היה כאן אובדן כספי גדול.

והחיסרון…

נגמר התקציב והפסקתם לשלם? המודעה מוסרת מקידום בגוגל, גם אם התקציב נגמר מהר ממה ממה שחזיתם.

איך קובעים את מחיר הפרסום?

תשלום מחיר גבוה יציג אותך מעל המתחרים, אבל לא תמיד זה משתלם, מכיוון שזה יגמור במהרה את תקציב הפרסום. אפשר להגיע לתוצאות משביעות רצון גם מהמקום הרביעי, אם הקריאייטיב טוב. מה שחשוב לבדוק זה לא רק המיקום בגוגל, אלא גם את יחס ההמרה, כלומר ההיחס בין כמות האנשים שעשו פעולה מסוימת בקמפיין לבין כל מי שהקליק על המודעה.

אז PPC או SEO?

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכמו בכמעט כל תחום אחר בחיים הכל תלוי באופי שלכם, במהות העסק וכמובן - בתקציב. פעמים רבות שילוב בין השיטות הללו יכולה להיות האפקטיבית ביותר ולהניע מקסימום צרכנים לפעולה.