שיווק עסקי ברשתות חברתיות

ויראלי, ויראלי, ויראלי, זו המילה החמה ביותר בשנים האחרונות בקרב מפרסמים. היום המפרסם לא מסתפק רק בפרסומות בערוצים המסורתיים, אלא רוצה שידברו על הפרסומת שלו ברשת. דרך שיווק ברשתות חברתיות אפשר להגדיל את התנועה מהרשתות לאתר ולחזק את החשיפה של המותג או המוצר באותם אתרים. יכול להיות שקהל היעד שלכם לא מחפש את התוכן שלו בגוגל, אלא ברשתות החברתיות ולכן חשוב מאוד שתהיו שם ולא תפספסו אותו.

מנועי החיפוש מעלים בדירוג אתרים שיש אליהם קישורים מכניסים מרובים, ולכן ופעילות שיווקית שיוצרת באזז ברשתות החברתיות עוזרת בבניית הקיורים האלה ומביאה לקידום האתר בתוצאות החיפוש.

רשתות חברתיות זה פייסבוק, נכון?

אז זהו, שממש לא. לצד פייסבוק הפופולרית מאוד, יש גם את טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט, ועוד רבות אחרות. כשאתם מחליטים על פרסום ברשתות החברתיות אל תינעלו על פייסבוק, פתחו את הראש, ייתכן מאוד שקהל היעד שלכם מעדיף דווקא את אינסטגרם וזה המקום שעליכם להפנות אליו עוד משאבים.

מנהל רשת חברתית טוב יודע לעשות אופטימיזציה של הפעילות במדיה החברתית, לדעת באילו מהרשתות כדאי לפרסם ואילו לזנוח, כיצד לתכנן אסטרטגיה שיווקית, איך ליצור תוכן ויראלי ואיך לדאוג למעורבות גולשים גבוהה שתיתרגם גם לשיפור בשורת המכירות או ההכנסות.

עבודה מהצד או משרה מלאה?

נוכחות ברשתות החברתיות הכרחית היום בין אם מדובר בעסק קטן או בחברה גדולה, כיוון שהדור הצעיר לאו דווקא נמצא בערוצים הלינארים אלא צורך את התוכן, גם החדשותי, ברשתות החברתיות. כן, אפשר לעשות את זה בנוסף למשהו אחר, בחצי משרה, אבל כדי להביא לתוצאות מקסימליות כדאי להציב לשם כך אדם במשרה מלאה, או לשכור את שירותיה של חברה המתמחה במדיה חברתית.

למרבית העסקים אין את הפנאי או הידע שנדרש כדי להתעסק בעצמם בניהול העמודים. איש מקצוע ידע לנהל פרופילים שונים בכל אחת מהפלטפורמות, שכן הקהל בפייסבוק שונה מאוד מהקהל שבטוויטר, לדוגמה. איש מקצוע יהיה כל הזמן עם היד על הדופק במגמות החדשות בתחום, בהשוואה למתחרים, בניהול קמפיינים של קידום ממומן, בניתוח סטטיסטי וכמובן יידרש להביא תוצאות ולעקוב אחריהן בשיפור מתמיד.